No hi ha entrades.

Preparació

La inspiració d’aquest viatge neix del Meridià Verd, una ruta establerta per França que travessa el País de nord a sur: des de Dunkerque, passant pel centre de París i fins entrar a Catalunya pel Coll d’Ares. Al nostre país és un recorregut purament muntanyenc, però a França la ruta esdevé per un entrelligat de carreteres comarcals, secundaries i molt secundaries, però sempre en pista asfaltada. Nosaltres decidim iniciar-la pel Sur, des de casa (Taradell) fins a París. Com que la majoria de km programats han de ser per carretera decidim que la part catalana també la resoldrem deixant a banda els camins de terra, així doncs canviem els pneumàtics de tacs grans per uns de llisos de 26x1,5.

L’equipatge queda repartit entre dues alforges que portarà l’Alba i un carret que portarà en Miguel. Portem entre dues i tres mudes de bicicleta per cada un, una muda de carrer, brusa tèrmica i jaqueta de bici. Imprescindible també els impermeables. Nosaltres fem la ruta a l’agost, però el paisatge i l’ambient que ens trobem és purament de tardor. Carreguem una tenda de dues places, estarilles i sacs de dormir. A França els càmpings són molt abundants, n’hi ha molts de municipals el que fa que el viatge pugui ser realment econòmic.

Dia 1

30 de juliol de 2011. Mont-Rodon (Taradell) - Sant Pau de Seguries. 95km, 1.300 m Positius. Dormim al càmping, preu 26 €.

Sortim de casa direcció l’Esquirol, Rupit, Olot, la Canya i el fort port direcció Camprodon que finalitza a Sant Pau de Seguries.

Dia 2

1 d’agost de 2011. Sant Pau de Seguries – Sant Marçal. 90km, 1.200 m positius. Dormim al càmping municipal, preu 5 €.

Iniciem el dia pujant el coll d’Ares fins la frontera Francesa on ens espera una baixada de 14 km que ens introdueix al País francès.

Rius, llacs, cases farcides de flors, poblets i més poblets. S’inicia el paissatge que es repatirà dia rera dia. Tendinitis sorpresa al taló d’Equiles de l’Alba.

Dia 3

2 d’agost de 2011. Sant Marçal – Sant Pau de Fenouillet. 73 km, 500 m positius. Dormim al càmping, preu 15 €.
Al pes del tendó i la forta calor fa que decidim parar a primera hora del migdia.

Dia 4

3 d’agost de 2011. Sant Pau de Fenouillet – Las Tours. 110 km, 900 m positius. Dormim al càmping, preu 12 €.
En principi havíem decidit fer una jornada de descans, però a primera hora del matí aprofitant l’estona de fresca ens posem en marxa amb intensió de fer uns 30 km. Finalment i després d’un matí en que en Miguel ha carregat els equipatges dels dos podem fer una etapa força completa. Dinem vora ells canals fluvials de Carcassonne i dormim a la Tours un dels pobles més bonics de la ruta.

Dia 5

4 d’agost de 2011. Las Tours – Roquecurbe. 72 km, 1.000 m positius. Dormim al càmping municipal, preu 5 €. Comencem el dia amb un port força llarg sempre i des de ja fa dies vorejant rius, valls a munt i valls avall, tot el dia de puja i baixa.

Dia 6

5 d’agost de 2011. Roquecurbe – Naucelle. 99 km, 1.550 m positius. Dormim al càmping, preu 20 €.
Seguim amb el Puja i baixa que ens exigeix el massís central francès. El càmping d’avui té piscina i la banyada de la tarda ens ajuda a relaxar molt la musculatura.

Dia 7

6 d’agost de 2011. Naucelle – Marcoles. 115 km, 1.130 m positius. Dormim al camping municipal, preu 6,40 €.
El terreny continua cercant valls, però el paissatge sobre una mica i les parets de les muntanyes no són tant aprop, les pujades i les baixades són més progressives i el ritme menys trencat.
La tendinitis al taló segueix sent molesta i ara fins i tot a l’altre peu.
A les 8 del vespre comença a ploure i no pararà fins a les 8 del matí.

Dia 8

7 d’agost de 2011. Marcoles – Ally. 74 km, 1.338 m positius. Dormim a la zona esportiva municipal amb zona d’acampada, gratuït.
Ens llavem de nou amb intensió de fer un dia de descans i deixar assecar la tenda. Després d’un matí de cafè i passeig a la una del migdia ens posem en marxa intentant deixar els núvols enrere, la tarda és esplèndida, brilla el sol i no fa calor.

Dia 9

8 d’agost de 2011. Ally – Usell. 68 km, 800 m positius. Dormim en un hotel, preu 48 €.
A la nit a plogut de nou, però no em tanta intensitat, de totes maneres al matí continua plovent, primer amb poca força, però finalment serà un dia marcat pels ruixats.

Dia 10

9 d’agost de 2011. Usell – Treignat. 125 km, 1.250 m positius. Dormim al càmping, preu 7, 60 €.
La temperatura del matí és de 9 graus i avança el dia sense que pugi la temperatura. Fins i tot tenim fred de peus, però afortunadament la pluja i el macis central francès s’han quedat enrere.

Dia 11

10 d’agost de 2011. Treignat – Sant Martin d’Auxigny. 122 km, 700 m positius. Dormim al càmping municipal, preu 4,30 €.
Les carreteres rectes i els plans cada cop són més extenses, els km són fàcils.

Dia 12

11 d’agost de 2011. Sant Martin d’Auxigny – Boiscommune. 106 km, 250 m positius. Dormim al càmping, preu 22 €.
Avui serà un dia especial perquè ens trobarem per dinar amb uns bons amics en Pep, la Isabel, la Mar i en Nil! Aprofitem per explicar-nos els dies que hem viscut per França tots plegats.

Dia 13

12 d’agost de 2011. Boiscommune – Boigneville. 50 km i Boigneville – Paris en Tren. Orientació i recorregut per París 20 km.
Dormim en un Hotel Ibis de París, preu 60 €.
Volíem agafar el tren uns 50 km més endavant, però de nou torna la pluja i decidim pujar el tren una mica avanç i així entrar a París amb la roba seca.
Finalment la foto esperada!